Total Pageviews

Monday 30 September 2013

Waa..kahwin paksa

sooo sorry sebab tak bagi tahu awal-awal pasal hal ni. just keep it in my pocket life. cuma orang terdekat je yang tahu.

what ?! kahwin ?!

oh no! kenapa tak inform awal-awal??? kenapa tak tanya yang empunya diri dalam hal melibatkan kahwin ni?

pada saat itu aku dah rasa, habis la hidup aku. menamatkan zaman bujang tatkala aku belum bersedia. menangis dan terus menangis memikirkan keadaan akan datang. sob sob sob.

siyes! dengan umur yang baru masuk 20 tahun ni aku tak ready nak kahwin lagi, sebab masak pun tak tahu, buat kerja rumah pun tak mahir lagi. semuanya serba sikit ja yang aku tahu. hmm kalau kahwin juga tak ke hancuss my life . yeahh they had ruined my life. indeed.

kenapa maaa... kenapa tak tanya akak???

bincang punya bincang, next week nikah. oouhhh falling down

kalut kalut kalut !!

please please please!!

okkay macam mana dengan skandal aku ? macam mana nak bagi tahu diorang pasal ni ??

buntu buntu buntu !

arghhh tak payah bagi tau la..haihh

at the day of nikah ~~

sepanjang seminggu aku dapat tahu pasal mengejut ni, aku tak ambik tahu pasal bakal suami aku, siapa dia? kerja apa? dok mana? belajar sampai berapa tingkat? 15 tingkat kah? wahh tinggi tinggi tinggi! hehehe kot.

hal-hal pasal nikah semua mak aku yang urus. diorang dah ready dari awal lagi.

at the moment of akad~~

just keep my eye down. i heard that other people said the pihak lelaki orang kaya. waaa...terawang kejap hidup aku. sshhhtttt. stop dreaming. back to the real. aku mengangkat muka nak tengok bakal suami aku. gulp! tak kurus, tak gemuk, sedang-sedang saja. kulit yang cerah. dibandingkan dengan aku yang agak gelap.hmm sedeyhhh . tengok muka. ouhhhhhh boleh laaa. tak ade la ensem sangat. just disebabkan dia tu cerah ja. hehehe kutuk nampak.

bila dipikirkan balik . untung aku dapat kahwin. so lepas ni tak payah nak cari laki buat jadi suami dunia akhirat. alhamdulillah. mula pada saat itu aku merasa happy gilaaa. syukur. happy sesangat..


in the morning, berfikir kejap. hati happy sangat! tapi, kenapa aku boleh termimpi sampai kahwin paksa macam tu ? tapi siyes, aku menginginkan keadaan itu disaat ini. hahahaha amin. ape-apepun aku mengharapkan laki yang nak jadi suami aku tu biarlah yang boleh menjamin hidup aku di dunia dan di akhirat. amin. tiada orang yang menginginkan perkahwinan yang tidak berkekalan.

okkay! saya teringin nak kahwin...huhuhu

No comments:

Post a Comment

What Men Think

September 26, 9:15 am Me and some girl friends had some talk with a man who just considering he broke up with his girlfriend. We thought he ...