Total Pageviews

Saturday 14 November 2015

TAKNAK KAHWIN MUDA

haaa disebabkan kesibukan dengan lambakan esaimen, final year project also busy with my social activities. haa! jangan dok pikir yang bukan bukan eh pasal my social activities tu eh, just hang out ngan member, makan, jenjalan memenatkan badan di samping membakar lemak lepas makan makanan yang mengandungi banyak lemak, nampak tak kehidupan sihat aku ngan member aku. jangan memain tauuu.

dah stop, jangan merepek sal!

7 nov 2015 starts mid sem break for a week. aku balik pulak ngengada pada awalnya berangan nak balik awal sebab kenkonon nak buat kerja lah, tak nak balik hari ahad sebab nanti penat lah, pape lah, lah lah. bila tiba hari ni, hari sabtu, jam 8 pagi.

aku : maa, boleh tak kalau nak balik esok? *sambil merangkak naik katil maa dan baring >.<
mama : *ambil bantal pukul aku. tu laaa haritu kenapa gatal sangat beli tiket bas hari sabtu?
aku : alaaaa. tetiba malas nak balik awal laa. kita g jela stesen bas mana tau ada tiket hari ahad ke.

kalau dah hari ni hari sabtu dan besok hari ahad, jangan berangan kau nak dapatkan tiket hari ahad sekarang ni!

sudahnya balik jugak lah hari ni.

sampai ktm serdang, cari teksi. santek! RM12 ke kolej serumpun. kalau RM14 pun aku bedal yang penting idoknye aku nak nunggu selama sejam semata nak naik bas UPM free!

pak cik driver teksi : tahun berapa dah ni?
aku : saya tahun akhir dah *aku jawab dengan habis lembut.
pak cik driver teksi: bagus la tu
aku : *ah sudah. ape yang bagusnya pak cik?
pak cik driver teksi : bagus la, lepas habis belajar nanti boleh terus kawin.
aku : nak kawin apenye pak cik. calon pun takda lagi. pak cik ada calon ka?
pak cik driver teksi : hahaha
aku : tak de la pak cik, saya tak nak lah kawin awal. saya nak kerja dulu. saya ada perancangan saya sendiri.
pak cik driver teksi : bagus la macam tu, jangan bila habis belajar terus nak kawin. cari kerja dulu. capai cita-cita dulu. nanti-nanti la baru kawin. nanti dah kawin senang. sekarang ni lelaki tak ramai yang baik. bila isteri ada kerja, lelaki takut sikit. lagipun, bila suami buat hal, si isteri takde lah susah sangat nanti. lalalalala~ ~ ~

sepanjang perjalanan dari ktm serdang ke kolej aku tu, pak cik ni bercerita. aku pun layankan aje lah.

bercerita dengan input yang baikpunyerrr.

yaa, memang aku tak nak kawin bila lepas habis belajar, paling tak pun tunggu la 3 atau 4 tahun lepas habis belajar. aku ada perancangan sendiri bila aku habis belajar.

kat sesiapa pun, maa, abah, mak cik, pak cik tanya bila nak kawin, aku jawab 3 atau 4 tahun lagi.

No comments:

Post a Comment

What Men Think

September 26, 9:15 am Me and some girl friends had some talk with a man who just considering he broke up with his girlfriend. We thought he ...