Total Pageviews

Saturday 17 October 2015

PERSONALITI DIRI

kerajinan orang sekarang yang suka menulis sesuatu ayat yang boleh dikatakan macam quote atau pun senang cakap la, bila kita baca je ayat tu, ohhhh aku macam ni, haa aku macam ni, haa betul la tu kena ngan aku. tak dinafikan memang ada kajian yang telah dijalankan untuk personaliti diri, Dato' Dr Hj Mohd Fadzilah Kamsah sangat mendalam ilmunya dalam bidang sebegini. tapi kekadang orang yang lain ni yang tak menjalankan kajian pulak yang melebih alaa viral fb, whatsapp, wechat lahhh sebar semuanya. nak nak lagi yang ciri anak nombor berapa berapa.

orang yang memviralkan benda macam ni, buat aku terfikir, ni fakta ke auta? atau kebetulan? bila terviral, ada aku nampak list sifat tu katanya anak first la, anak second la, anak third la, semua anak la kiranya. lahaaiiii orang lain pun apa lagi, emm share dengan caption "aku share sebab aku macam ni" boleh dikatakan dia punya probability adalah besar hanya kebetulan.

kita sendiri tak tahu sebenarnya nak describe personaliti kita macam mana. penilai terbaik adalah orang sekekliling kita, sebab mereka ni yang tengok perangai kita macam mana. ada juga yang kata, kalau nak tengok diri kita, tengoklah siapa kawan kita, dengan siapa kita selesa berkawan yang kita boleh reveal perangai kita yang sebenar tanpa rasa awkward.

kadang-kadang even dengan family pun belum tentu kita boleh reveal perangai kita yang sebenar. ada orang ada satu perangai gila-gila bila dengan kawan sebab ada geng nak gila-gila, tapi dengan family kau nak gila-gila dengan siapa? kalau nak gila-gila pun boleh jadi sedikit formal haaa hahaha. ada yang lagi teruk, bila depan family cover habis. baik jer perangai dia.

ada yang kata, perangai kita sebenar bila kita keseorangan. hee tak tau tak tau.


dan mungkin juga ada orang yang boleh describe diri dia yang sebenarnya macam mana.

my lazy thought

1 comment:

  1. jappp.aku rasa perangai kau hmmm. perangai kau hmm hahaha

    ReplyDelete

What Men Think

September 26, 9:15 am Me and some girl friends had some talk with a man who just considering he broke up with his girlfriend. We thought he ...