Assalamualaikum dan salam sejahtera .
masa cuti dihabiskan dengan membaca novel . menambah koleksi novel sebanyak 2 buah novel .
ANDAINYA BUKAN UNTUKKU -- SYA RYANNA
THE WEDDING BREAKER -- EVELYN ROSE
kay honestly . aq tersangat minat membaca novel . itulah hobi aq sekarang ni . buang masakah baca novel ni ?? jangan mudah berprasangka buruk atau memandang sinis setiap perbuatan atau minat seseorang itu tanpa melaluinya sendiri .
sekarang ni . penulis-penulis tempatan terdiri dari kalangan yang berusia muda . pemikiran yang matang dan pengetahuan yang luas . bukan sahaja dari dalam negara . tetapi melibatkan luar negara . penulis sekarang adakalanya banyak berimaginasi malahan adanya yang sedikit diambil dari pengalaman . boleh diketahui dari segi penelitian dalam penulisan . hebat ! pengetahuan yang luas dalam bahasa . pelbagai bahasa . pengetahuan baik dalam agama . kebanyakan novel yang aq baca sedikit sebanyak menyelitkan hal-hal berkaitan agama . terutamanya novel THE WEDDING BREAKER . ada hadis . ada potogan ayat al-Quran . kerana dalam cerita in banyak berkisar penghijrahan seorang lelaki yang jahil dalam agama . kerana kebaratannya . seorang wanita hadir dalam hidupnya dan memberi dirinya inspirasi untuk berubah dan terus berubah kerana Allah swt . jika diamati setiap ayat . ianya dapat mempengaruhi diri . memberi pembaca sedikit pelajaran mengenai agama . aq sendiri terasa kenapa aq lambat sangat nak habis baca novel ni . padahal hampir berhari juga baca . pelik jugak la . padahal novel lagi 1 aq dah habis baca dalam masa 1 hari . hehehe .
tahu ataupun tidak . kebanyakan novel sekarang ni memainkan watak yang berkelulusan luar negara . menunjukkan tahap kepandaian dan keinginan seseorang menuntut ilmu . kedudukan keluarga yang kaya . huu . rupa paras cantik dan kacak .
bagi aq semua novel menggunakan watak yang terbaek . hehe . yelaa . nak menarik minat pembaca . aq sendiri suka . leh berimaginasi dan syok sendiri . hehe .
di samping itu . bahasa yang digunakan bukan 1 malah pelbagai . bahasa arab . korea . negara matahari terbit . perancis . and almost english language . sedikit sebanyak boleh can make me improve my english . dont you dont know that reading is the one way to improve our english language.
latar tempat yang digunakan mesti la banyak . novel kannn . lain la cerita pendek (cerpen) . setakat ni . 2 buah novel baru ni kedua-duanya ada menggunakan HYDE PARK , LONDON sebagai salah satu latar cerita . lagipun hampir kesemua novel guna LONDON sebagai latar "wajib ada" . membuatkan aq teringin nak melancong keluar negara . kay . belajar rajin-rajin . kumpul duit dulu kehh .
lagi apa ehh . tak tahu laa .
btw . ternyata ianya bukan bidang aq sebagai novelis laa . tak tercapai dek akal nak buat novel walaupun aq pernah menghasilkan penulisan 10 muka surat .
kehh . setakat ni aq dah kumpul banyak la juga novel . senarai novel tapi akan dimasukkan dalam entry lain . sebab ada hal yang memanggil aq tinggalkan laptop sekarang ni .
Total Pageviews
Sunday, 13 January 2013
balik!
assalamualaikum dan salam sejahtera .
oh kehh . setelah habis last payyy perrr BBI2409 last monday . took 1 and half hour to answer that paper . start from 2.30 pm and last by 4 pm . when i walked to the exit door . unexpected . i jump ! hahaha . malu sendiri . but seriously . alhamdulillah . finally i finish my exam paper . i dont know i feel very relaxed during answer all my question paper . but i scared about the result soon . what deserved i get for my result ? i think better i keep the worry deep in my heart . just enjoy the holiday .
kehh . petang tu jugak aq balik . mak datang ambik . ingatkan mak sampai lambat . sebab kol mak . mak kate mak bertolak lepas kul 3 . mungkin lambat la target aq . lagipun petang ann . jemm . maklumla . bandar . mungkin dalam pukul 6 kut ma sampai . so aq pun pikir nak rehat2 kejap kat bilik sambil kemas bilik . barang dah siap kemas malam sebelumnya . semua angkut bawa balik . malas nak tinggal kat bilik sewa . shocked ! mak kol mak dah sampai . belum kul 5 lagi . aihh . cepatnye mak ?? masa tu aq ngah beratur nak beli nasi ayam . dari pagi tak makan . laparr . kirenye 24 jam tak makan . last makan semalamnya . lepas paper kalkulus kul 5 macam tu la . aq memandu mak aq jalan upm ni melalui fon . mak tak arif lagi jalan kat upm ni . maklum laa . tapi kira berani la mak aq ni . sorang2 plak tu bawa keta mai ambik aq . sayangs my mak .
mak sampai . aq angkut barang ngan mak . agakla kepenatan . aq aras 3 setengah . penat sehhh . aihhh . dengan tak makan lagi . tak pe . dah settle semua . kunci aq pas kat member aq . nak pulang kat pejabat . pejabat dah tutup .
kay . kua dari upm . kire hampir penuh myvi mak aq . banyak gak ehh . walau pun dah 1 beg baju bawak balik . hehehe .
mak aq follow jalan yang die dah biase lalu . sebab mak lau balik lagi cepat sampai . tak sampai 2 jam dah sampai . bijok ah mak aq nii . aq ?? siap makan dalam kereta ag . hehehe . berlapikkan bantal . air pun tak de lau tercekik . sudahh . nak cari kat mana air ?? hahaha . alhamdulillah tak de pape .
dalam kul 9 sampai rumah .
oh kehh . setelah habis last payyy perrr BBI2409 last monday . took 1 and half hour to answer that paper . start from 2.30 pm and last by 4 pm . when i walked to the exit door . unexpected . i jump ! hahaha . malu sendiri . but seriously . alhamdulillah . finally i finish my exam paper . i dont know i feel very relaxed during answer all my question paper . but i scared about the result soon . what deserved i get for my result ? i think better i keep the worry deep in my heart . just enjoy the holiday .
kehh . petang tu jugak aq balik . mak datang ambik . ingatkan mak sampai lambat . sebab kol mak . mak kate mak bertolak lepas kul 3 . mungkin lambat la target aq . lagipun petang ann . jemm . maklumla . bandar . mungkin dalam pukul 6 kut ma sampai . so aq pun pikir nak rehat2 kejap kat bilik sambil kemas bilik . barang dah siap kemas malam sebelumnya . semua angkut bawa balik . malas nak tinggal kat bilik sewa . shocked ! mak kol mak dah sampai . belum kul 5 lagi . aihh . cepatnye mak ?? masa tu aq ngah beratur nak beli nasi ayam . dari pagi tak makan . laparr . kirenye 24 jam tak makan . last makan semalamnya . lepas paper kalkulus kul 5 macam tu la . aq memandu mak aq jalan upm ni melalui fon . mak tak arif lagi jalan kat upm ni . maklum laa . tapi kira berani la mak aq ni . sorang2 plak tu bawa keta mai ambik aq . sayangs my mak .
mak sampai . aq angkut barang ngan mak . agakla kepenatan . aq aras 3 setengah . penat sehhh . aihhh . dengan tak makan lagi . tak pe . dah settle semua . kunci aq pas kat member aq . nak pulang kat pejabat . pejabat dah tutup .
kay . kua dari upm . kire hampir penuh myvi mak aq . banyak gak ehh . walau pun dah 1 beg baju bawak balik . hehehe .
mak aq follow jalan yang die dah biase lalu . sebab mak lau balik lagi cepat sampai . tak sampai 2 jam dah sampai . bijok ah mak aq nii . aq ?? siap makan dalam kereta ag . hehehe . berlapikkan bantal . air pun tak de lau tercekik . sudahh . nak cari kat mana air ?? hahaha . alhamdulillah tak de pape .
dalam kul 9 sampai rumah .
Monday, 7 January 2013
PANGAI SY YANG CEREWET
ok .
tak de ape nak di cita kan .
cuma nak post kat sini .
bukan kat fb .
lau kat fb ramai sangat yang tengok .
lau kat sini tak la ramai sangat .
mungkin ade yang cakap aq ni jahat or ape ann .
mungkin ade yang pikir perangai aq ni teruk ann .
tak pe laa .
nak buat macam mana .
dah aq mang gini .
dulu .
aq sorang member aq .
mula2 aq ok gak ah ngan die .
tapi aq tak tau .
lame2 aq macam .
eeeee .
annoyingnyerrr .
and
membuat aq tak suke kat die .
susah lau aq tak suke kat orang ni .
lau aq tak suke .
mang aq tak layan .
sampaikan die nak layan aq baik2 pun .
aq malas nak layan .
sampaikan lau die panggil pun aq malas nak layan .
sebabnye aq malas nak layan .
aq pun tak tau .
orang tu baik je .
tapi aq buat TAIK kat die .
buat TAIK ke?
aq tak rase gitu .
aq cume tak balas layanan die je .
susah an cam ni .
tapi aq tak tunjuk muka tak puas ati or ape .
aq still senyum .
senyum an sedekah .
lau aq tunjuk muka tak puas ati tu .
sebab die ade buat salah kat aq .
atau menyebabkan aq marah .
seperti bising .
kacau aq .
sebab .
aq tak kacau die .
aq tak buat bising .
sebab tu bile aq cakap ngan orang melalui fon .
aq akan cakap slow2 .
sebab nak hormat orang lain study .
sebagai balasan .
orang lain boleh hormat aq bile aq ngah study .
aq ni jenis tak leh sikit orang buat bising time aq ngah study .
hot tempered sikit .
tu je .
BUKAN AQ LAYAN ORANG IKUT MOOD .
kay
thats all for today
my last paper today
and i want to go back home early .
BTW . aq happy sem 2 ni pasti aq kan lebih tenang .
tak de ape nak di cita kan .
cuma nak post kat sini .
bukan kat fb .
lau kat fb ramai sangat yang tengok .
lau kat sini tak la ramai sangat .
mungkin ade yang cakap aq ni jahat or ape ann .
mungkin ade yang pikir perangai aq ni teruk ann .
tak pe laa .
nak buat macam mana .
dah aq mang gini .
dulu .
aq sorang member aq .
mula2 aq ok gak ah ngan die .
tapi aq tak tau .
lame2 aq macam .
eeeee .
annoyingnyerrr .
and
membuat aq tak suke kat die .
susah lau aq tak suke kat orang ni .
lau aq tak suke .
mang aq tak layan .
sampaikan die nak layan aq baik2 pun .
aq malas nak layan .
sampaikan lau die panggil pun aq malas nak layan .
sebabnye aq malas nak layan .
aq pun tak tau .
orang tu baik je .
tapi aq buat TAIK kat die .
buat TAIK ke?
aq tak rase gitu .
aq cume tak balas layanan die je .
susah an cam ni .
tapi aq tak tunjuk muka tak puas ati or ape .
aq still senyum .
senyum an sedekah .
lau aq tunjuk muka tak puas ati tu .
sebab die ade buat salah kat aq .
atau menyebabkan aq marah .
seperti bising .
kacau aq .
sebab .
aq tak kacau die .
aq tak buat bising .
sebab tu bile aq cakap ngan orang melalui fon .
aq akan cakap slow2 .
sebab nak hormat orang lain study .
sebagai balasan .
orang lain boleh hormat aq bile aq ngah study .
aq ni jenis tak leh sikit orang buat bising time aq ngah study .
hot tempered sikit .
tu je .
BUKAN AQ LAYAN ORANG IKUT MOOD .
kay
thats all for today
my last paper today
and i want to go back home early .
BTW . aq happy sem 2 ni pasti aq kan lebih tenang .
Tuesday, 18 December 2012
SERABUT
seriously . mang serabut . emosi ngah tak stabil sekarang ni .
masalah kelas . masalah nak game . masalah nak buat assignment . masalah ngan pangai orang sorang ni . kejap nak gini . kejap nak gitu . aq dah buat dah . lawo pe aq buat . tau la ko tu advanced terlebih dah . aq tak mampu nak buat macam ko . tapi masalah keterlajakan advanced ko tu membuatkan aq yang susah plus serabut . last2 aq gak yang jadi mangsa . senang aq buat untuk aq . ko buat untuk ko . habis cite . ko buat mana ko suke . masalah sikit kerjasama ngan orang nak banggakan keterlajakan advanced sendiri .
masalah kelas . masalah nak game . masalah nak buat assignment . masalah ngan pangai orang sorang ni . kejap nak gini . kejap nak gitu . aq dah buat dah . lawo pe aq buat . tau la ko tu advanced terlebih dah . aq tak mampu nak buat macam ko . tapi masalah keterlajakan advanced ko tu membuatkan aq yang susah plus serabut . last2 aq gak yang jadi mangsa . senang aq buat untuk aq . ko buat untuk ko . habis cite . ko buat mana ko suke . masalah sikit kerjasama ngan orang nak banggakan keterlajakan advanced sendiri .
Monday, 17 December 2012
WHATT !!
kay . berdasarkan title di atas . what ?!!
nak kate aq ni gile . tak la . tapi senget sikit ahh . bile pikir2 balik . tah pape la aq ni . haishh .
nak dijadikan cerita . pagi tadi g pudu . nak beli tiket bas balik umah . disebabkan keinginan yang tinggi nak balik . excited terlebih sangat . aq pun bedal beli tiket 2 ! petang khamis and pagi jumaat . lau akaun dapat habis cepat petang khamis mang aq cau terus balik . lau x sempat balik hari jumaat la memandangkan jumaat kelas tak ade . huhu .
lepas beli tiket hati lega . balik UPM .
haha . mak plak mau tak marah . sebabnye aq g pudu sorang2 and aq beli tiket 2 plak tu . hahahahaha .
sekali tup!! malam online . ade plak budak post . kelas calculus hari rabu batal and ganti pada hari JUMAAT . what ?!!! . oh no . aq tak tau nak cakap pa perasaan aq time tu . aq tak sampai hati nak ponteng memandangkan ilmu tu penting . rugi lau ketinggalan . haru biru aq dibuatnya . ayoyoyo . kada wale . hurmm . mang burn la duit aq . aq nak burn tiket tu !!!! uwwaaaa!!!! sob sob .
kay la nak tido . tenangkan fikiran . tension den dibuatnyo . haiyooo .
nak kate aq ni gile . tak la . tapi senget sikit ahh . bile pikir2 balik . tah pape la aq ni . haishh .
nak dijadikan cerita . pagi tadi g pudu . nak beli tiket bas balik umah . disebabkan keinginan yang tinggi nak balik . excited terlebih sangat . aq pun bedal beli tiket 2 ! petang khamis and pagi jumaat . lau akaun dapat habis cepat petang khamis mang aq cau terus balik . lau x sempat balik hari jumaat la memandangkan jumaat kelas tak ade . huhu .
lepas beli tiket hati lega . balik UPM .
haha . mak plak mau tak marah . sebabnye aq g pudu sorang2 and aq beli tiket 2 plak tu . hahahahaha .
sekali tup!! malam online . ade plak budak post . kelas calculus hari rabu batal and ganti pada hari JUMAAT . what ?!!! . oh no . aq tak tau nak cakap pa perasaan aq time tu . aq tak sampai hati nak ponteng memandangkan ilmu tu penting . rugi lau ketinggalan . haru biru aq dibuatnya . ayoyoyo . kada wale . hurmm . mang burn la duit aq . aq nak burn tiket tu !!!! uwwaaaa!!!! sob sob .
kay la nak tido . tenangkan fikiran . tension den dibuatnyo . haiyooo .
Tuesday, 11 December 2012
no "GNUSMAS"
| Assalamualaikum n salam sejahtera . kayy . kali ni tak de pape yang mau gue ceritain . cuma mau ngomong sikit aja . baekk . ini adalah generasi telefon yang aq pernah pakai or tengah pakai . =D bukan pe . saje . sekarang ni pale asyik minat arah telefon je . kadang2 rindu kat fon lame . first fon yang aq pakai ada pada entry sebelom ni . |
| dapat dari abah semata-mata nak pujuk aq sebab kes hari anugerah 2010 yang sedih gilerrrr . =D |
| dapat dari abah jugak . mase awal tahun 2011 . =D |
| dapat dari abah jugak . bulan 6 tahun 2011 . =D |
uikksss..semua yang atas tu bukan aq dapat secara beli baru kayy . abah den dah rasmikan terlebih dahulu . fon yang betul2 aq rasmikan yang first ade pada entry sebelom ni . cakap yang first macam ade yang second pulak ehh . ada mang ada . tapi perasmian belum dilakukan . harap maklum . PEACE !! sambil makan coklat toblerone . hahaha =D
Saturday, 8 December 2012
with my mom permission =))
Assalamualaikum n salam sejahtera .
lepas hari kelas ganti calculus . pakat ngan member . nak g "lombong" sebab ade pesta buku . potongan 80% . woww!! sangat teruja . hahaha .
sampai kat "lombong" . solat asar dulu laa . haha . pastu g kat pesta buku . nahhh ! hambik kauu . besa gila tempat die . ramai plak tu orangnya . aq yang mulanya excited terlebih . jadi nak je cepat kua dari dewan tu . semua buku yang ade huh . novel lame2 . cetakan 2009 . memang tak laa kann . aq ngan member aq just jalan2 and tengok2 buku kat situ . masing2 tak berminat nat beli buku .
kua je terus cari tempat makan . emm . KFC la yang kena serbu . hahha .
pas makan jalan2 kat "lombong" hahaha . kelakar la "lombong" . kay mines . hahaha . bawak member aq ronda . aq nak g tempat fon . nak usha fon .
ronda punya ronda nampak kedai XPERIA . pa ag . terus g . aq dah simpan niat nak beli fon . nak beli xperia U or SOLA . macam dalam gambar entry sebelum ni . hehehe . bukan pe . fon aq yang aq ambik dari mak aq ni macam dah sewel sikit . kadang2 hampir gak nak pasang niat tok hempas fon . geram . tapi sabar . assobru minal iman . hehe . boleh tahan harganya . xperia U rm699 and xperia SOLA rm799 . malas gak ah bile pikir pasal duit . lau la boleh turun cepat harganya . mang aq beli . hahaha . tahun depan beli ah kott .
balik . aq terus kol nak cakap yang aq dah sampai kolej . sampai dalam kul 9 malam . gara2 tunggu ex-rumate kat metrik . mase kol mak . aq cite la pasal aq usha fon . hahaha . and guess what ?? my mom said . if u want to buy new phone . just trade in mom's phone . then buy the new one . hehehe . kay my mom already give her perission to me for buy new phone . but think wisely and decide bukan ikut nafsu and rambang mata . hehehe . baekkk . hehehe . tengok la t akhir sem nie . selasa ni nak trade in fon vivaz ni . hehe .
kay . ni kul 4 pagi aq naip . hehe . bubye .
lepas hari kelas ganti calculus . pakat ngan member . nak g "lombong" sebab ade pesta buku . potongan 80% . woww!! sangat teruja . hahaha .
sampai kat "lombong" . solat asar dulu laa . haha . pastu g kat pesta buku . nahhh ! hambik kauu . besa gila tempat die . ramai plak tu orangnya . aq yang mulanya excited terlebih . jadi nak je cepat kua dari dewan tu . semua buku yang ade huh . novel lame2 . cetakan 2009 . memang tak laa kann . aq ngan member aq just jalan2 and tengok2 buku kat situ . masing2 tak berminat nat beli buku .
kua je terus cari tempat makan . emm . KFC la yang kena serbu . hahha .
pas makan jalan2 kat "lombong" hahaha . kelakar la "lombong" . kay mines . hahaha . bawak member aq ronda . aq nak g tempat fon . nak usha fon .
ronda punya ronda nampak kedai XPERIA . pa ag . terus g . aq dah simpan niat nak beli fon . nak beli xperia U or SOLA . macam dalam gambar entry sebelum ni . hehehe . bukan pe . fon aq yang aq ambik dari mak aq ni macam dah sewel sikit . kadang2 hampir gak nak pasang niat tok hempas fon . geram . tapi sabar . assobru minal iman . hehe . boleh tahan harganya . xperia U rm699 and xperia SOLA rm799 . malas gak ah bile pikir pasal duit . lau la boleh turun cepat harganya . mang aq beli . hahaha . tahun depan beli ah kott .
balik . aq terus kol nak cakap yang aq dah sampai kolej . sampai dalam kul 9 malam . gara2 tunggu ex-rumate kat metrik . mase kol mak . aq cite la pasal aq usha fon . hahaha . and guess what ?? my mom said . if u want to buy new phone . just trade in mom's phone . then buy the new one . hehehe . kay my mom already give her perission to me for buy new phone . but think wisely and decide bukan ikut nafsu and rambang mata . hehehe . baekkk . hehehe . tengok la t akhir sem nie . selasa ni nak trade in fon vivaz ni . hehe .
kay . ni kul 4 pagi aq naip . hehe . bubye .
Wednesday, 5 December 2012
Saturday, 1 December 2012
kami di siniii !!
Assalamualaikum n salam sejahtera . .
sabtu 1 disember 2012 . aq g MAHA . hope semua tahu la MAHA ade kat mana . pada mulanya mang aq malas nak g . ramai sangat orang . sesak laaa . jalan kat UPM ni pun sesak gara2 orang luar masuk nak g MAHA . nak buat macam mana ann .
rumate aq ajak . berkali-kali . baru la aq setuju nak g . huhu .
malam sebelum g MAHA rumate aq mintak izin nak bela kucing kat dalam bilik . aq izinkan dengan syarat . jangan bagi buang ayaq merata n kencing merata .
kul 9 pagi rumate aq keluar dulu . sebab ade hal . aq keluar kul 10 terus g dewan besar UPM g PC FAIR . nak cari bekas external harddisk . jumpe rumate aq kat dewan .
pastu g keluarkan duit . takkan la nak g MAHA dengan hanya rm10 dalam kocek .
di MAHA .
![]() |
| tido sambil nongkat daguuuu . |
![]() |
![]() |
| woooyoooo . kucing garong . |
![]() |
| kucing garong taime tido . |
![]() |
| beso kucing nii . |
![]() |
| pe niii . sume kucing tido .. haishhh . wake up ! wake up ! tengah hari dah nii !!! |
![]() |
| landak . |
![]() |
| my rumate . |
![]() |
| sape la nii . makin membeso plak tuhh . |
![]() |
| superman gagah mengembang . hahaha . |
![]() |
| aq tak paham . nape kaktus ni diletak kat meja makan . |
![]() |
| lagak seperti seorang petani . hahaha . heppy gile bila dah dapat kucing . ada cerita tentang kucing itu . |
hehehe . kucing tu kami jumpa kat CIMB bank . mase nak keluarkan duit . aq tertarik ngan ekor die . lagipun aktif main kucing ni .
rumate aq yang pada mulanya nak beli kucing kat MAHA . tak jadi . die nak ambik kucing ni . die pun mengendong kucing ni dari kampus induk naik bas ke kolej 13 . kolej canselor . kat kolej canselor . die mintak kotak dari koop kolej tu . senang sikit nak bawak bila ade kotak . pastu naik bas dari padang kawat ke MAHA . kat MAHA . buang kotak tu sebab kucing rimas nak keluar je dari kotak . kitorang naik tram ke tempat haiwan ternakan untuk buat passport kucing ngan suntik chip . nak bagi senang sikit . tengah promosi . rm25 . lau kat luar mahal . menjangkau rm100 lebih . lepas siap semua kelengkapan kucing . jalan2 dulu . tapi kucing tinggal kejap kat tempat buat passport .
time balik .
sebelum tu ambik kucing dulu .
sepanjang jalan . ramai yang merenung ke arah kucing . ade jugak yang tanye . beli kat mana ? berapa ?
ramai sangat yang tanya . semuanya rumate aq yang jawab .
tapi last2 bile die tak sempat nak jawab . aq yang jawab .
"semua plus minus barang ni ngan kucing ni . semua hampir rm500 ." jawab aq selamba .
rumate aq diam je . hahahaha .
rumate aq cakap orang tu macam caye je ape yang aq cakap . sebab die ngangguk . hahaha .
![]() |
| novel aq beli kat dewan besar . sempat lagi . dalam nak tak nak beli tu . sekarang ngah top novel berkaitan orang gaji je . haishhh . |
![]() |
| beli jugak earphone beats . cantik ahh . putih . tang bile plak aq nak putih . tapi smart . |
![]() |
| cawan cenderahati dari pihak pendaftar passport haiwan peliharaan . rumate aq bodek orang tu mintak lagi 1 mug untuk aq . hahaha . |
![]() |
| beli bawak balik . buat makan malam . nahhh . hambik kauu . KFC plus PizzaHut . |
sudah cukup sudah . cukup sampai di sini saja . daripada aq taip panjang lebar . nanti kamu juga bace sampai lelah .
hahahahaha .
kay bye2 .
Subscribe to:
Posts (Atom)
try
quote, how it supposed to looks like? hi hi, what the difference with the quote hi
-
assalamualaikum dan haiii berapa minggu lepas budak lepasan spm baru dapat keputusan permohonan program matrikulasi . mesti korang tercari...
-
September 12, 2021 11:14 am I am at the office right now. As usual, we do have weekend but the abnormal weekend where we need to work. I nee...
-
hai adik adik adik adik semua !!!! tahniah kepada anda yang telah berjaya dapat tawaran sambung belajar kat UPM. dapat kos apa?? yang sus...

















